یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
تکنولوژی پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۷:۴۰

رونمایی از نسل جدید موتور حفاری چاه‌های نفتی

ایران دریلینگ: شرکت هالیبرتون موتورهایی را معرفی کرده است که در طراحی آن با کاهش لرزش و فشار روی آن، باعث بهبود عملکرد و دوام موتورها حین حفاری نواحی سخت می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ زیرمجموعه سرویس حفاری هالیبرتون در آخرین فناوری خود در موتورهای حفاری از مدل Geoforce Endure رونمایی کرده است که هدف عمده توسعه آن، افزایش دوام و کارایی حفاری در نواحی سخت و دشوار می‌باشد. عملیات حفاری در سازندهای سخت همواره باعث تنزل موتورهای حفاری شده و لاستیک الاستومری موجود در ناحیه اتصال قسمت ثابت و دوار موتور به زودی از بین می‌رود؛ پدیده ای که اصطلاحا" Chunking" گفته می‌شود.  در نتیجه این اتفاق بازدهی موتور به شدت پایین می‌آید و موتور قبل از اتمام عمر مفید آن باید تعویض شود که خود هزینه‌های گزافی به کارفرمایان وارد می‌کند. موتور Endure برای غلبه بر این شرایط طراحی شده است. در طراحی این موتور از یک میله فلزی مارپیچ مخصوص استفاده شده است که نوسانات و لرزش‌ها را کنترل کرده و مانع از تحمیل بار اضافی روی لاستیک الاستومری می‌شود.

کری واکر معاون زیرمجموعه حفاری هالیبرتون در این باره می‌گوید: " توسعه موتور Endure گامی‌بی نظیر به سوی افزایش بازدهی و عملکرد موتورهای حفاری می‌باشد و قادر است خرابی‌های ناشی از Chunking را به نصف برساند. او در این رابطه می‌افزاید: "هدف ما ایجاد الگویی جدید در عرصه موتورهای حفاری در جهت تولید بیشینه بازدهی زمانی در موتورهای حفاری می‌باشد." اخیرا در دو چاه متفاوت در کانادا، از فناوری موتور‌های جدید برای حفاری منحنی و افقی در یک عملیات بدون وقفه استفاده شده است. این عملیات نیازمند موتورهایی بسیار قوی با توانایی تحمل ۲۰۰ ساعت حفاری با فشار اعمالی بالغ بر ۱۰۰۰ پام میباشد. در دو عملیات صورت گرفته در دو چاه، موتور Endure نه تنها هیچ نشانی از خرابی لاستیک الاستومری و کاهش راندمان نشان نداد بلکه عملکرد موتور و میزان عمق حفر شده نسبت به آنچه پیش بینی می‌شد افزایش یافت. موتور‌های نسل جدید هالیبرتون به طور رسمی در کنفرانس سالانه SPE در دبی در سال ۲۰۱۶ معرفی شده است.



  کد خبر : 2025
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :